Blogin tarkoitus on etsiä sitä iloa ja onnea arjesta ja elämästä. Kuten huomaatte, olen vain ihminen ja monet asiat painavat mieltä, ettei sitä onnellisuutta tunne (/näe). Ehkä siksi juuri kirjoitan tätä nettipäiväkirjaa, kuin kokeeksi, että kun saan purettua huoliani jonnekin, niihin saisi hieman perspektiiviä ja vapautuisi keskittymään siihen, mikä on hyvin ja onnellista.

Kuin ystävä neuvoisi ja saisi keskustella ystävän kanssa. Kun näkee asiat kirjoitettuna, "paperilla", voi ymmärtää itseään ja tilanteitaan paljon paremmin. Ja ehkä tajuaa tehdä elämänmuutoksia, että tämä tie mitä kuljen ei ole se mikä vie minut kohti onneani. Tai sitten on, tajuaa, että onkin tehnyt itse kärpäsestä härpäsen ja oppii lopettamaan turhista asioista huolehtimisen.

Jos asiat eivät onnistu tämän miehen kanssa ja uusperheestämme ei tule koskaan mitään, niin se ei ole sen miehen vika. En siksi kerro näistä tilanteista, lähinnä tahdon itse nähdä omia toimintamallejani ja rakenteita, miten minä voisin itse olla parempi ihminen, parempi parisuhteessa, onnellisempi ja antaa onnea toisellekin enemmän. Hän on mikä on ja minä olen mitä olen. Jos ne palikat eivät sovi yhteen, ne eivät sovi. Ainakin olen antanut mahdollisuuden ja yrittänyt.

Kastanut ne varpaani veteen ja antanut mahdollisuuden rakkaudelle. Mihin se riittää, sen aika näyttää.